Help De Badkuip

Het gebouw “De Badkuip” in Woerden staat al enkele jaren leeg en is inmiddels ook sterk verouderd door achterstallig onderhoud. Toch kent het gebouw een lange en rijke geschiedenis. Vanaf 1980 runde YMCA Woerden (destijds Stichting Federatie Christelijk Jongeren Verbond) er decennialang tal van activiteiten gericht op jongeren. Een levendig buurt- en jongerencentrum dat door tal van omstandigheden, zoals corona, in verval raakte. Na herhaalde oproepen van jongeren en ouderen uit de omliggende buurten hebben drie Woerdenaren en een groot aantal buurtbewoners het initiatief genomen om dit jeugdcentrum nieuw leven in te blazen. Gezien de huidige problematiek onder jongeren is dit een actuele en noodzakelijke behoefte. Tijdens de oriënterende gesprekken zijn er steeds meer mensen aangehaakt en is het enthousiasme gegroeid. Er is draagvlak gecreëerd en er werd duidelijk dat er al meerdere ideeën voor deze locatie zijn ontstaan in de afgelopen periode. YMCA Woerden steunt deze initiatieven als jongerenorganisatie en wil een toekomstbestendig plan neerzetten in Woerden. “Bouwen aan de toekomst van jongeren, zodat zij toekomst kunnen bouwen voor de generaties na hen” Om dit initiatief tot uitvoering te brengen is er ondersteuning nodig in de vorm van financiële middelen en donaties. Hiervoor kan contact worden opgenomen met Annemarie van Dam (06-51646133).