Hervormde Gemeente van Woerden, wijk Noord+West

Adresgegevens Petruskerk, Kerkplein 5, Woerden / Maranathakerk, Molenvlietbaan 10, Woerden
Contactpersoon japettinga@kpnmail.nl
(Joke Koerselman-Pettinga, scriba)
Website https://pknwoerden.nl/hervormd/wijkgemeenten/noordwest
Kenschets van de gemeente

Wijkgemeente Noord+West van de Hervormde Gemeente Woerden is een open confessionele wijkgemeente die is ontstaan uit een fusie van wijkgemeente Noord en wijkgemeente West. Beide wijken behoorden tot de confessionele modaliteit binnen de Protestantse Kerk en eerder tot de Nederlandse Hervormde Kerk. Kenmerkend voor deze modaliteit is de nadruk op de unieke betekenis van Jezus Christus, met de Bijbel en de belijdenis van de kerk als belangrijkste bronnen.
Als gemeente voelt zij zich verbonden met de kerk van alle tijden en alle plaatsen. Samen belijdt zij dat Jezus Christus Heer is en dat dat goed nieuws is voor iedereen, binnen en buiten de kerk. De gemeente noemt zich ‘open confessioneel’ omdat zij ruimte biedt aan verschillende vormen van geloofsbeleving. Door met veel (wijk)gemeenten binnen de Protestante Kerk samen te werken, speelt zij een belangrijke rol in de kerkelijke eenheid in Woerden.
Binnen de wijkgemeente Noord+West is het belangrijk dat de zondagse morgendiensten voor iedereen toegankelijk en inhoudelijk zijn. De avonddiensten, worden samen met de Gereformeerde Kerk gehouden en hebben een divers karakter, bijvoorbeeld een Uur van Lofprijzing, een Taizéviering of een cantatedienst. De diensten zijn live mee te beleven via de hierboven genoemde website.
Ook doordeweeks organiseert de gemeente activiteiten voor jong en oud, regelmatig in samenwerking met andere Woerdense (wijk)gemeentes.