Taizévieringen in Woerden

Wat Een Taizéviering kan je zien als een groot gebed, in zangvorm. Er worden Taizé-liederen gezongen: korte muziekfragmenten op tekst, die zich steeds herhalen. Zo kun je steeds meer bij de diepere betekenis van de liederen komen en ze tot je laten spreken. Er wordt een Bijbeltekst voorgelezen, zonder preek. Ook is er een lange stilte van ca. zeven minuten, waarin je tot rust kunt komen, kunt bidden of je verder kunt bezinnen op de bijbeltekst. Wanneer je ergens speciaal voor wilt bidden of danken kun je dit voor de viering in het voorbedenboek schrijven.
Wanneer Elke derde zondag van de maand aanvang 18.30 uur
Waar In één van de centrumkerken van Woerden
20 oktober 2024 Opstandingskerk,
17 november 2024 Opstandingskerk
15 december 2024 Lutherse kerk
Voor wie Iedereen is welkom
Aanmelden Aanmelden is niet nodig
Meer informatie De vieringen zijn een initiatief van de Raad van Kerken in Woerden en worden georganiseerd door de werkgroep Taizé in Woerden, taizeinwoerden@gmail.com

De Gemeenschap van Taizé is een in de jaren veertig van de 20ste eeuw gestichte oecumenische broedergemeenschap, toegewijd aan gebed en vrede. Zij is gevestigd in het Bourgondische plaatsje Taizé. Op jongeren oefent zij een grote aantrekkingskracht uit. Vanuit de Woerdense kerken is er het streven om jaarlijks een jongerenreis te organiseren naar Taizé. Wil je meer weten over Taizé, kijk dan op https://www.taize.fr/nl

Direct naar

Veelgestelde vragen over de activiteiten van de Raad van Kerken Woerden

1. Moet ik christen zijn of naar de kerk gaan om te mogen deelnemen aan de activiteiten en acties van de Raad van Kerken?

Nee, dat hoeft niet. Onze acties en evenementen zijn er voor iedereen in Woerden, Harmelen, Kamerik, Kanis en Zegveld, of je nu christen bent en/of naar de kerk gaat of niet.

1. Ik heb hulp nodig op financieel vlak. Kan ik daarvoor ook bij de Raad van Kerken terecht?

Ja, daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. Stuur een e-mail naar commissiediaconie@gmail.com en leg ons uit wat voor soort hulp je nodig hebt en waarom. Wij buigen ons dan over je hulpvraag en verwijzen je door naar bijvoorbeeld de diaconie in jouw woonwijk, naar gemeentelijke voorzieningen die je verder helpen of naar het Noodfonds voor acute noodsituaties.