Vakantieproject
Actie Schoen-Doen
Kerstattentieactie

De commissie Diaconie is er voor jou
Wie je ook bent, de commissie Diaconie helpt je graag uit haar eigen middelen of door je door te verwijzen naar de juiste instantie voor jouw hulpvraag. Heb je dus hulp nodig of loop je met een (financieel) probleem rond, neem dan gerust contact met ons op. We doen ons uiterste best om iedere inwoner van Woerden, Harmelen, Kamerik, Kanis of Zegveld die bij ons aanklopt met een hulpvraag, op weg te helpen.

Hulpvraag

Woon je in Woerden, Harmelen, Kamerik, Kanis of Zegveld en zoek je praktische, financiële hulp of zit je met vragen en zoek je een luisterend oor? De commissie Diaconie van de Raad van Kerken organiseert verschillende acties om mensen in jouw woonplaats te helpen.

Op deze pagina vind je een overzicht van alle activiteiten en acties van de commissie Diaconie. Is er een actie die bij jou past? Meld je dan aan!Wil je graag meer informatie over een actie of evenement, of heb je een vraag? Neem gerust contact op met de commissie Diaconie via commissiediaconie@gmail.com. We helpen je graag verder!

Energietoeslag aanvragen bij Ferm Werk

Komt u door stijgende energieprijzen in de problemen?
Via Ferm Werk kunt u ENERGIETOESLAG aanvragen

Klik hier om naar de site van Ferm Werk te gaan.

Armoede aanpakken!

Hieronder staat de brief die de Raad van Kerken Woerden aan de informateur van de Gemeente Woerden gestuurd heeft naar aanleiding van het Open Podium op 28 februari jl. over de aanpak van armoede in Woerden.

Klik hierom de volledige versie te downloaden

Over de commissie Diaconie

De commissie Diaconie van de Raad van Kerken is in het leven geroepen om mensen in Woerden, Harmelen, Kamerik, Kanis en Zegveld bij te staan die hulp nodig hebben. De drijfveer van de commissie is om in de voetsporen van Jezus Christus barmhartigheid en gerechtigheid in de praktijk te brengen en zo mensen de helpende hand te bieden die het maar moeilijk redden in onze samenleving.

De commissie bestaat uit diakenen van verschillende kerken in de genoemde plaatsnamen. In totaal bestaat de commissie Diaconie uit 11 diakenen en 3 Parochiale Charitas Instellingen (PCI’s). Zij werken samen om mensen hulp te bieden waar nodig. Dat kan praktische hulp zijn, maar ook financiële of emotionele hulp.

Graag Gedaan heet nu Tot uw Dienst

Graag Gedaan heeft een doorstart gemaakt en heet vanaf nu Tot uw Dienst.
Tot uw Dienst verzorgt praktische hulp voor klusjes die te klein zijn voor een vakman en die niet binnen uw eigen familie- of kennissenkring geregeld kunnen worden.

Wat doen wij:
• Kleine klussen in en om het huis
• Klein tuinonderhoud
• Hulp met uw computer, telefoon, of televisie-instellingen.
• Licht administratieve ondersteuning: hulp bij het op orde brengen en houden van uw administratie.
• Een meeluisterend oor als u naar het ziekenhuis of een instantie moet.

Meer informatie over Tot uw Dienst is te vinden via: